vandewoerd.reismee.nl

Naples, 2 januari

Naples 2 januari.

We beginnen de dag met Frommermann. ( Neusje van de zalm in Nederland, wat ensemblezang betreft. Allemaal professionele, klassieke zangers (én pianist én gitarist) met een eigen carrière, die als eenmalige grap zijn begonnen en nu al, met veel succes, aan hun derde programma en derde CD bezig zijn! Een van die zangers is onze zoon Mattijs.) Na een tip van Nico via de mail, die bij het aanzetten van radio 4 deze morgen het zondagochtendconcert, uit het concertgebouw, life, met de mannen, hoorde aankondigen, luisterden we in Florida mee. Lang leve internet en ‘uitzending gemist'! Mattijs, je was behoorlijk op dreef met het bespelen van de zaal in het onvolprezen Hawaï-nummer. Duidelijk een kind van een leraarsechtpaar! Mooie nieuwe nummers. We kijken uit naar de première van jullie programma in februari.

Daarna een tijdje naar het strand.

We rijden tous les nouveaux riches Naples door om daar te komen en vergapen ons wederom aan ongelooflijke huizen. Op het strand, waar we zitten staat zo'n mansion in aanbouw.....even een plaatje voor het idee!

In de 5th Avenue, dé winkelstraat van deze idiote plastic City laat iedereen, die er toe doet, zich zien op de 'kunstmarkt'. Veel ouwe, verbouwde vrouwenhoofden met meestal twee kleine hondjes in een.......je gelooft het niet, speciale kinderwagen met drinkbakjes!!! Om te gillen.

De meer gewone mensen eten krabbepoten in Tin-City , een verzameling restaurantjes en winkeltjes met rotzooi, aan de bay van Naples, waar je, heel gewoon, een boot kan huren.

De vis wordt vers binnengevaren en schoongemaakt aan de haven, waar de pelikanenal zitten te wachten op de koppen en de ingewanden. Leuk om te zien.

Morgen vertrekken we naar de Middle Keys, t.w.: Marathon. Vandaar verhalen we verder.