vandewoerd.reismee.nl

Sanibel Island (naar Naples)

Sanibel Island.

Woensdag 29 december.

Het weer is 3 dagen van streek geweest. Van streek betekent hier: een temperatuur- dip naar 14 tot 16 graden. Dan is het in de zon, uit de wind, nog wel uit te houden, maar liever hebben we het strak blauw en 25 graden of meer natuurlijk. Vandaag gaat de temperatuur flink omhoog, dus dat gaat er weer op lijken. Een groot deel van Amerika ligt onder de sneeuw en de luchthavens aan de oostkant zijn allemaal dicht (geweest) . We horen dat minstens 7000 vluchten geannuleerd zijn en er flink chaos is op de vliegvelden. Nico gaat overmorgen via Detroit naar huis. Ben benieuwd.

Op het strand was het heerlijk en als toegift kregen we een dolfijnenshow! 3 flinke dolfijnen, die 10 meter van het strand, vlak voor onze neus dus, heen en weer bleven zwemmen en springen. Geweldig! Natuurlijk net de camera niet bij me, dus moeten we het doen met de beelden van Nico's nieuwe I-Pod. Als het internet hier een keer gaat werken (want dat is hopeloos, ik mag nog blij zijn dat er zo nu en dan een berichtje naar het thuisfront komt) krijg ik ze wel gestuurd en kunnen ze op het blog.

We hebben een flatscreen in de kamer en in de slaapkamers natuurlijk ook TV. Het weerkanaal staat regelmatig aan. Een beetje heen en weer zappen levert ons zicht op de series, die we thuis ook zo nu en dan voorbij zien komen. Alleen: hier zijn ze natuurlijk veel verder! Wouter, voor jou even een beeldje van onze Jake uit 'Two and a Half Man'.

Zo ziet onze bolle, 4 ton (voor 1 aflevering!) vragende, over het paard getilde, jeugdige 'acteur' er nu hier op dit moment uit. Leuk hè?!

Gisteravond in het beste visrestaurant van het eiland gegeten. Heerlijk, daar niet van, maar een ober voor een tv-serie. De man had als uitsmijter bij een disco niet misstaan en zijn kennis van zaken.... Met veel aplomb de wijnkaart overhandigd en daarna bij de bestelling van de fles vragen ...welk nummer???? Zo'n beetje als bij de afhaalChinees! Verder zette hij alle gerechten bij de verkeerde personen en met de koffie...dat werd koffie verkeerd. Frank, dat doen ze bij de Spinaker beter! We kijken er weer naar uit! Wanneer...staat nog in de sterren.

Onze Jerry-supermarket heeft een geweldige visafdeling. We halen voor vanavond tonijnsteaks van een Rotterdamse- Schmidt-kwaliteit

en met een aardappelpuree, broccoli-met kaas in de oven en sla erbij, een zeer smakelijk geheel. Wout, jij zou zeggen: Mam, je hebt de touch nog!

Morgen onze laatste dag hier in dit heerlijke huis. Hoop dat dit verhaal nog wegkomt van Sanibel. (Let op het 'Nemo-vissenkleed!')

(nee dus!) Zo niet, dan horen jullie weer van ons in Naples.

Naples, 31 december.

Nico is onderweg naar Detroit.

Vanochtend vroeg ons laatste ontbijt in Sanibel genuttigd, compleet met croissants, wafels en eieren met spek. De sleutel ingeleverd en op naar het vliegveld van Fort Myers. Daar, na het inchecken, samen nog koffie gedronken bij de Starbucks. Wij vertrekken daarna voor onze tweede helft van de vakantie naar Naples. We zitten 3 dagen hier in de 'La Quinta Inn and Suites'.

Lekker centraal in de stad, maar mét een modderpoel achter het hotel bij het zwembad! Voorlopig staat daar alleen een reiger te vissen. Ik ga in ieder geval in het donker niks uit de auto halen! We slaan champagne en happen in voor vanavond en zijn benieuwd naar het vuurwerk dat aangekondigd is. Als we maar wakker blijven tot 12 uur!

Nico

Ik ben nu thuis hoor. Alles is heel voorspoedig gegaan, ondanks dronken nieuwjaarsvierders in de trein. Van dat oud en nieuw heb ik in het vliegtuig trouwens niks gemerkt, daar doen ze bij Delta Airlines dus niet aan. Het vliegtuig was maar voor een kwart bezet dus kon je op 4 stoelen slapen, heerlijk. De beste wensen en nog een fijne voortzetting van de vakantie, ik denk aan jullie!