vandewoerd.reismee.nl

Naar Sanibel-Island.

Naar Sanibel Island.

Ons laatste ontbijt in het Deauville. Nog een paar foto's onder de kerstboom in de hal.

Merry Chrismas allemaal!

Dan op weg naar de westkust van Florida.

We nemen de 41 door de Everglades. Van vorige jaren weten we nog, dat je dan tussen de krokodillen door rijdt!Net buiten Miami zien we langs de kant ons eerste forse exemplaar en de rest van de weg zien we er honderden.Van babyformaat tot kolossaal! Allemaal op de oevers van het moeras, langs de weg.

Als we gestopt zijn, loop ik naar de vangrail (voorzichtig om niet verrast te worden door zo'n knaap in de berm!) en sta meteen oog in oog met een wakker, enorm exemplaar, dat lekker in het zonnetje ligt.

Een stukje lopen levert nog een paar foto's op met grote en kleine alligators, zoals ze hier heten. Een beetje onbehaaglijk schuiven we de auto weer in.

De tocht naar Sanibel Island verloopt verder gesmeerd. We stoppen bij de Publix om proviand in te slaan. Morgen is het eerste kerstdag en dan is alles, restaurants en winkels, dicht.

We scoren een kalkoenborst voor het kerstdiner en natuurlijk zaken om mee te proosten!. Aangekomen bij Sanibel-Arms-West, ons huis voor een week, is het kantoor dicht en krijgen we de groeten en Merry Christmas op een briefje aan de deur!

Gelukkig weet een Amerikaanse gast op de fiets ons het elektriciteitskastje te wijzen, waarin zowaar een enveloppe met de sleutel voor ons huis zit.

We hebben, als het goed is, Gulf View.... Maar dat is weer een rekbaar begrip. We zien de Golf van Mexico wel, maar tussen twee huizen door.

Alle appartementen zijn van Amerikaanse eigenaren, dus allemaal verschillend. Wij hebben het geluk in een prachtig ingericht 'strandhuis' met dito kleuren terecht te komen. Verder is alles aanwezig. Een volledig ingerichte keuken met alle elektrische apparaten die je maar bedenken kan, tot een vaatwasser toe. Prachtig ingerichte slaapkamers met eigen badkamers en een nieuwe was-droogcombinatie, die we meteen aanzetten!

Kerstavond vieren we met een tafel heerlijke hapjes, een lekker glas Villa Maria, onze favoriete sauvignon blanc uit Nieuw-Zeeland en het Weihnachtsoratorium uit Nico's I-pod.

Morgen lekker naar het strand.

Petra

Toch wel vreemd, kerst en strand!

Fijne kerst!

Liefs
Peetje

frank

alle beste groeten voor het nieuwe jaar en een hele beste vakantie hier veel regen ik hoop dat je dit jaar weer even langs komt veeel liefs frank bouwmeester