vandewoerd.reismee.nl

Point Reyes National Seashore.

Vandaag onze laatste dag bij Frank in Hamilton Field, noord van San Francisco.

We hebben nog nooit de aangrenzende Pacific Coast bezocht.

Point Reyes, National Seashore. 280 vierkante kilometers beschermd natuurgebied met o.a.vogels, zeehonden, grijze walvissen en herten.

Het is 24 graden als we van huis gaan en wanneer we na ong. drie kwartier de kust naderen, zien we de fog binnendrijven. We staan aan het North beach en moeten de bodywarmers aantrekken.

De vuurtoren is ons doel vandaag en naarmate we die naderen, wordt het kouder en natter.

De binnenwaaiende mist maakt het plaatje onwerkelijk en we kunnen ons helemaal voorstellen, dat in 1980 de horrorfilm 'The Fog' hier opgenomen is.

We lopen een mijl en zien de vuurtoren beneden ons op de rotsen staan, door flarden mist.

Geen walvis te zien, maar wel, als we terug lopen, een paar schitterende herten mét gewei.

De omgeving is prachtig: baaien, historische ranches, gekleurde heuvels en.... de mist verdwijnt!

We zien deze achteraf alleen nog maar hangen op de punt. (Point Reyes)

Thuis nog een uurtje in de zon.

En ons vergapen aan de tra-la-la, die de buren nu al overhoop halen voor Halloween!

Dan de auto uitmesten en vervolgens in de Spinnaker genieten we deze avond van een uitstekend en gezellig diner met dit keer een heldere kijk op de skyline van San Francisco.

Morgen gaat onze KLM-vlucht om 15.50 uur rechtstreeks naar Amsterdam, waar we dinsdagochtend om 11 uur hopen te landen.

Het is mooi geweest!

Luigi Orsini

Goede reis!!

Petra

Goeie reis en wel thuis.... na een prachtige vakantie!
Ook ik genoten van jullie reisverhalen.
Dikke kus