vandewoerd.reismee.nl

Van Gardnerville naar Novato.

Vandaag alleen maar gereden.

Van Gardnerville naar San Francisco/Novato, waar Frank woont.

We wilden nog even the old town van Sacramento, de hoofdstad van Californie, bezoeken.

We waren daar 12 jaar geleden en de leuke houten plankiers en mooie Santa Fé treinen zijn ons bijgebleven, vandaar.

Het drukke verkeer op de interstate en de worsteling om door de Sierra Nevada te komen, met rijden door de wolken (hoog!) en files door wegwerkzaamheden, deden ons besluiten om dan maar een omweg door de Napa Valley te nemen voor wat zon en vrolijke druiven.

We komen terecht op de laatste Missiepost, de San Francisco Solano de Sonoma.

Father Altimira richtte hier met 19 gewapende mannen een kruis op en een kampaltaar en zo was de laatste van de Californische missieposten een feit.

Ze zijn daar volop bezig de geplukte druiven te verwerken en we komen per abuis op een plek terecht, waar we niet horen te komen, maar waar we stiekem een foto kunnen maken van het proces.

Na een kwartier draaien we Frank's Property op en vinden ons Californische huis weer als vanouds, klaar voor een paar laatste rustige dagen.

Reacties

Reacties

Jan van Eijk

Ik ben nu halverwege jullie verslag en de rest bewaar ik voor morgen, want ik ben een zeer druk en driftig baasje zoals jullie weten en ik heb nog een hoop dingen te doen, zoals het in elkaar zetten van een zelfgemaakte Goede Reiskaart voor Sonja die morgen naar Holland vertrekt om drie weken voor haar moeder te zorgen. (Dat reist maar en dat trekt maar tegenwoordig, maar ik blijf lekker zitten waar ik zit met een stapel opera-c.d.'s.)
Tot nu toe genoten van jullie verslag, vooral dat vastzitten op Schiphol, dat mij als rechtgeaarde sadist met groot leedvermaak vervulde. Ik zie nu al akelig kakelend naar verdere rampen en tegenslagen uit, hoewel het jullie na Schiphol nogal heeft meegezeten.
En nu ik toch bezig ben, bedankt voor jullie Kerstbrief met laatste berichten ("updeet" in goed Nederlands) van jullie reilen en zeilen. Mattijs moet gewoon hier naar toe komen, want in Canada investeren ze nog steeds behoorlijk in cultuur, en zeker opera. En zo krijg ik nog eens een keer de kans om hem te zien en te horen.
Ik geloof dat de mij toegestane ruimte bijna op is, dus hou ik het hierbij. Ik zal proberen of ik dit kan opsturen, maar ik beloof niets want al dat computergoedoe is maar duivelswerk. Ik laat later in de week nog wel wat van me horen.
Jan

At en Barry vande Woerd.

Hallo Netty en Henny, leuk om op deze manier het vervolg van jullie reis.Na een vermoeide reis hopen we dat jullie weer fit genoeg zijn om alles te onder nemen wat de plannen waren. Aan de foto te zien gaat het allemaal wel lukken. Vanuit en koud en dik besneeuwd Rozenburg wensen wij jullie en ook Nico een hele fijne tijd en goede Kerstdagen. Groetjes en veel liefs, At en Barry.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!