vandewoerd.reismee.nl

Van Torrey naar Cannonville.

We gaan vandaag van Torrey naar Cannonville.

Cannonville, omdat hier het beginpunt is van de Cotton Wood road (ongeplaveid), die we morgen willen rijden.

Onderweg willen we de Zebra Canyon gaan opzoeken. Een flinke hike, die ons niet te moeilijk lijkt.

De weg tussen Boulder en Escalante herinneren we ons als breath-taking! We hebben hem al diverse keren gereden in de loop van de jaren, maar het blijft een topper! Afgronden aan beide kanten. Een snelweg, hoog door een panorama dat aan beidezijden van de wegniet te geloven is! Ik maak er een filmpje van, maar daar komt de sfeer en weidsheid helemaal niet over.

Daarna gaan we vóór Escalante de unpaved 'hole-in-the-rock road' rijden. Deze 58 mijlen komen uit bij een.. ja, hoe kan het anders... gat in de rots!

Wij rijden hem een 16 mijl en na drie veeroosters, zoals de aanwijzingen van de site van de Meulenbroeks aangeeft, parkeren we en gaan lopen en zoeken!

De Zebra Canyon is een echte slotcanyon (uitgesleten spleet, door water dat bij grote regenval of dooi door de rotsen wordt geperst). We hebben er al een aantal gelopen, waarbij de Antilope Canyon bij Page nog steeds de meeste indruk heeft gemaakt.

Om bij deze Zebra te komen moeten we flink hiken. Niet veel hoogteverschil, maar wel zo nu en dan door de wash en vooral het laatste stuk door het mulle zand (en ook weer terug) breken op. We zijn tenslotte bejaard!?

We lopen in totaal een kleine 10 kilometer en doen daar 3 uur en 25 minuten over.

De canyon is geweldig. Zebra... vanwege de strepen. We lopen tot we niet meer kunnen en het zeer smal wordt. Met de rug tegen de ene en de schoenen tegen de andere wand is er wel door te komen, maar de dreigende onweersluchten (bij regen hier wegwezen!) en mijn claustrofobische gevoelens houden mij tegen verder te gaan. Henny gaat nog even door, maar keert voor mijn zielenheil gelukkig weer snel en heelhuids terug.

Geweldige ervaring.

Dan door naar Cannonville waar het ongenadig gaat onweren.

Als dat maar geen streep door onze plannen voor de weg van morgen haalt!

Nog nasudderend van het succes van Heather, gisteren, met het behalen van 'De Zwaan', een filmpje met impressie van haar winnende rol!