vandewoerd.reismee.nl

Burr Trail en Hickman Bridge.

Vandaag doen we de Burr Trail in de omgekeerde richting. Vorig jaar begonnen op de 24, via de Notom Bullfrog road, grotendeels onverhard. Nu begonnen aan de andere kant in Boulder.We moeten daartoe een stukje van de 12 west rijden, prachtig door het Dixie Natl. Forest. Alle Aspen knalgeel verkleurd. Dat geeft tegen de donkergroene sparren een spetterend kleurcontrast. We zijn hier alleen in hoogzomer geweest, dus dit hebben we nog nooit gezien.

Omdat we de tocht omgedraaid hebben, ervaren we veel van de panorama's als nieuw, omdat je ze vanuit een heel ander perspectief ziet. De Larb Hollow Overlook hebben we bijv. alleen in de felle middagzon gezien, nu met alle bergen als blauwe schaduwen, de gele bomen en de versluierde kleuren hebben we een heel nieuw beeld.

Het begin van de Burr Trail Road is weer adembenemend. We komen eerst door het Anasazi State Park, met zijn grijze en beige kleuren en staan dan van het één op andere moment weer in 'het rood.' De Gulch trail heeft, gezien de paar auto's die er staan, al wat aftrek, dus wij rijden door.

De haarspeldbochten aan het eind (Burr-trail Switchbacks) bieden, nu van boven naar beneden, weer prachtige vergezichten op de Water Pocket Fold.

De laatste 50 mijl gaan we weer unpaved. Goed te doen dit keer, zelfs voor personenauto's.

Een Amerikaanse tegenligger informeert naar de toestand van de weg verderop, omdat niemand schijnt te weten hoe die is. Wij kunnen hem gelukkig informeren.

Als we op de hoofdweg terug zijn, hebben we nog wel behoefte aan wat echte beweging.

We lopen de Hickman Bridge trail. De plek waar de 'earliest settlers '(Mormonen) hun z.g. pit houses bouwden en aardewerk en landbouwwerktuigen maakten. De trail begint heel steil, veel klimmen (en om 3 uur ‘s middags in de bloedhitte misschien niet zo'n goed idee?),

maar de uitzichten zijn prachtig en we bereiken het uiteindelijke doel: de Hickman Natural Bridge, een geweldige boog, waaronder we ons zeer nietig voelen. Dat was de inspanning van anderhalf uur ploeteren wel waard.

Morgen onze laatste dag hier. Zien, wat we dan weer beleven!