vandewoerd.reismee.nl

Domestic dagje.

Vandaag een soort domestic dagje. Het wasgoed stapelt zich op, dus daar moet iets aan ge-beuren en de auto moet onder de modder vandaan gehaald. Niet dat we zulke autowassers zijn, nee, thuis krijgen onze auto's hooguit 2x per jaar een wasbeurt. Maar met dat voortdurend in- en uitpakken word je zelf zo smerig, en rode kei is zeer hardnekkig!

Dus, naar de wasstraat en meteen daar de wasmachine aangezet.

De auto heeft twee volle wasgangen nodig en dan is al het rode er wel zo'n beetje af.

Daarna gaan we nog een kleine trail lopen, naar het sunset-point, waar ‘s avonds veel mensen heen trekken om de zonsondergang te zien.

Wij hebben dat een paar dagen geleden gedaan (op een ander punt) en dat was indrukwekkend! Dit punt, wat we vandaag lopen, gaan we zeker tegen zonsondergang nog een keer doen.

Je staat hier goed hoog en hebt een mooi uitzicht over Capitol Reef.

Ook bij the Goosenecks kijken we nog even, maar die zijn lang niet zo imposant als die bij Mexican Hat.

Morgen gaan we de Burr trail (van vorig jaar) in omgekeerde volgorde doen. Die rit langs de Waterpocket Fold verveelt nooit. Misschien aan het begin nog een trailtje lopen.

Eigenlijk willen we de Cottonwood Road morgen doen. Net zo'n soort tocht als de Cathedral Valley loop van gisteren, unpaved dus. Die moet wachten tot maandag, want om aan het begin van die weg te komen, moeten we van hier uit (Torrey) veel te ver rijden en ook weer terug dus.

We vertrekken hier zondag, gaan dan de wonderschone 12 rijden en daar op aanraden van de mevrouw van Visitor Information de Lower Calf Creek trail hiken en dan logeren in Cannonville, de plek waar de Cottonwood road begint. Hij eindigt bij de 89, die we dan richting Kanab en zo verder naar het westen gaan volgen. Langzaam gaan we dan richting San Francisco, waar we ( info voor Frank!) volgende week donderdagavond, in het slechtste geval vrijdag, aan hopen te komen.

Na nog een bezoek aan de petroglyphs van de Fremont indianen houden we het voor gezien.