vandewoerd.reismee.nl

Capitol Gorge Trail.

Vanochtend gecontroleerd of ons ontbijtzaakje annex espressobar nog bestaat.

Gelukkig! Ze leven nog! Heerlijke verse, eigengebakken producten en onze lievelingskoffie.

Daarna hemel en aarde bewogen om ergens geld te trekken.

Dezelfde ATM machine, die het vorig jaar niet deed, doet het nu weer niet! Zou dat ding al een jaar buiten werking zijn? Gelukkig staan er meer in dit gat.

Daarna gaan we de Capital Gorge Trail and Tanks lopen. De z.g. Pioneer Highway.

Toen de 24, ( sinds 1962) de doorgaande weg door dit gebied nog niet bestond, trokken de pioniers dus hier het bergmassief over. De early Fremont-people lieten begin vorige eeuw hun inscripties achter op de gladde canyonwanden. De vroegste dateert uit 1871. Duizend jaar geleden deden de Fremont-indianen hetzelfde, getuige hun gevonden petroglyphs.

We lezen al rijdend naar de trailhead, dat het zeldzaam is, een bighorn-schaap tegen te komen en ziedaar....er staat er zowaar één langs de kant te eten. (Ze worden beschreven als extreem schuw en we mogen al blij zijn met hun hoefprints! ) Ons eerste wildlife van de dag .

Verder zien we veel hagedissen en libellen en andere zoemende insecten.

De wandeling is weer adembenemend. Hoge bergwallen in allerlei kleuren. Weinig medewandelaars, dus we zijn weer min of meer alleen in die fantastische omgeving.

Aan het begin lopen we zo nu en dan nog in de schaduw, maar op het eind alleen maar in de brandende zon. Het is 35 graden, hier en daar flink ploegen door mul zand, dus we verbruiken flink wat energie én water. Na een paar uur houden we het voor gezien. We gaan verhuizen naar onze nieuwe kamer en rustig in de wind op de waranda zitten met een drankje.

Morgen waarschijnlijk de 'Cathedral Valley loop' rijden. 60 km ongeplaveid. Volgens de ranger is het nu goed te doen. De doorrijplaats van de Fremont River hoeft geen probleem te zijn voor onze auto en ze adviseert ons op de zanderige stukken van de weg de 4 wiel drive aan te zetten en niet te stoppen, anders loop je vast!? Geen beren, krijg je dit! We zien wel! Morgen meer.