vandewoerd.reismee.nl

Van Missoula naar Malad Idaho.

Vandaag het grootste gedeelte van de dag door Brokeback mountain, the movie gereden.

Het verhaal van de film gaat over twee cowboys uit Wyoming, maar ik geloof dat de film voor een groot gedeelte opgenomen is in Montana. Groene heuvels, goudgele bergen, snelstromende rivieren en...... ruimte. Blauwe lucht erboven, kortom een landschap, dat zoveel rust uitstraalt, dat je gelooft, dat stress hier in het woordenboek niet voorkomt.

We rijden alleen interstate en er is nauwelijks verkeer, dus dat schiet lekker op.

We lunchen bij de Subway, ons favoriete fastfood-adres, want lekker en gezond?! Met onze favoriete items, te weten voor Henny een spicy Italian met 3 soorten salami en sla en olijven en pickels en voor mij een flatbread (waarom hebben ze dat in Nederland niet!!!???) met gegrilde kip en sla en olijven.

Dan rijden we Idaho in. De potato-state. Hier komen de meestheerlijke aardappels vandaan. We passeren zelfs het aardappelmuseum.

Drie jaar geleden waren we al eens bij het Craters of the Moon Natl. Preserve. Geweldige plek met alleen maar gitzwarte lava. De uitlopers van deze lavavelden strekken zich natuurlijk verder uit dan dit park en langs onze interstate ligt deindrukwekkende Hells Half Acre Lava Flow.

We lopen er rond om weer even de benen te strekken en merken, dat we inmiddels in 32,7 graden celcius beland zijn! Oh, wat heerlijk en wat warm. Het is weer airco aan geblazen in de auto!

Na 672 kilometer zijn we het zat en logeren nu in het Village Inn Motel in het miniplaatsje Malad. Morgen hopen we op onze voorlopige eindbestemming Torrey aan te komen.

Ps. Ja Frank, crossing the border of the USA voelt altijd als een beetje thuiskomen!

Ppss Voor onze jongens: we scored our First STEEL hier in dit gat!