vandewoerd.reismee.nl

Laatste dag in Banff.

Vandaag is onze laatste dag hier in Banff.

We gaan opruimen en inpakken en vertrekken morgen zuidwaarts, richting de USA.

Het is een dag of drie rijden (volgens Streets en Trips, mijn Amerikaans planningsprogramma, zo'n 17 uur) naar Capitol Reef, één van onze meest favoriete plekken in de staat Utah. Het is ons nog nooit gelukt daar de Cathedral Valley loop te doen, omdat de Fremont River, waar je met de auto doorheen moet, steeds te hoog stond.

Hopelijk lukt het deze keer.

Anders is er daar nog veel meer moois te lopen en te rijden.

Na al het groene, witte natuurgeweld hier, kijken we weer uit naar het landschap, waar we nooit genoeg van krijgen: rood in alle schakeringen!!

Vanochtend nog een poging gewaagd om wild te zien.

Nóg vroeger dan gisteren, kwamen we bij ons eerste stoppunt, toen het donker nét begon te wijken. We zagen dus letterlijk niks, alleen een prachtig verkleurende lucht. Fascinerend!

Diverse fotografen waren nu ook al, bij het licht van hun koplampen, de apparatuur aan het instellen.

Verder dan een troep geiten ( de broertjes en zusjes van die ene asfaltgeit van gisteren?), die nieuwsgierig om de auto gingen staan, (waarbij er één vlak voor het portier uitbundig ging staan plassen! ) en één verdwaald hert, kwamen we vanochtend niet.

Die beer houden jullie dus nog te goed. Misschien in het Kootenay Natl. Park, waar we morgen doorheen rijden, of anders in de buurt van Yellowstone? Wie weet.

FRANK

WELCOME HOME !