vandewoerd.reismee.nl

Wildlife in the snow.

Vandaag begint met zon! Wolken verdwijnen, de blauwe lucht komt weer prominent te voorschijn.

We gaan een trail lopen in de ski area bij Sunshine Village. We willen het Rock Isle meertje rond, hoog in de Sunshine Moutains. De bergweiden zijn in de zomer prachtig door alle bloemen maar, voorzover er nog één over is, zit die onder de sneeuw. De rit naar boven is weer adembenemend. Alle toppen met veel sneeuw liggen te blikkeren in de zon. De sneeuw langs de weg en tussen de sparren is nog lang niet weg. Het is hier nog onder het vriespunt.

Boven aangekomen treffen we een bouwput aan. Werkzaamheden aan de ski-gondel en veel drukke bouwvakkers. De weg naar het meertje mogen we niet op en is veel te lang om te voet te gaan en dan ook nog eens een trail te gaan lopen. Wel, Banff met zijn 1500 km. aan trails heeft natuurlijk nog andere alternatieven en we rijden weer naar beneden. Eerst treffen we op onze terugtocht een etend hert in de sneeuw en dan 3 minuten later staat daar een trotse, forse Bighorn-man/-vader, met een kudde vrouwen en kinderen, op het randje van de afgrond/berm.

Wat een horens! Wat een imposant beest. En een onbeholpen filmpje (Mis je Wouter... het duurt een uur voor ik het in You- tube heb en dat bewerken......laat maar!) tot gevolg. Ga het jullie toch niet onthouden.

Daarna gaan we de Brewster Creek trail lopen. Nou lopen, glibberen en glijden door de natte kleddersneeuw en de modder. Op de stukken, waar geen zon komt, is het bar en boos. Je moet zo opletten waar je je voeten neerzet, dat de schoonheid van de omgeving je ontgaat. We proberen naar een pas te klimmen, maar keren daarvan snel weer om. Geen doen, we lopen omdat het leuk is en dat is dit dus niet. Lang leve de stokken dus! Brewster Creek is trouwens prachtig, met die doorkijkjes vanuit het bos naar Mount- Cory/- Edith? We weten niet goed wat wie is!

Daarna gaan we nog even bij de Cascades Ponds kijken. Een gecultiveerd meertje met picknick plaatsen. Mooi aangelegd, prachtig die Cascade Mountain en Mount Rundle aan de overkant. Leuke plek om 's avonds na je werk in de zomer naar toe te gaan, maar niet onze smaak.

Het is heerlijk weer en we zitten nog lekker een poosje in de zon in de tuin met een drankje.

Het plan om zondag a.s. verder te trekken neemt vaste vorm aan.

Morgenochtend gaan we, als het lukt, net voor zonsopgang naar de vallei van gisteren om te kijken of we van bovenaf die beer (van de urinevlek in de sneeuw) niet kunnen spotten!

We houden jullie op de hoogte.