vandewoerd.reismee.nl

de Bow River Hoodoos Trail.

Vandaag willen we de hoodoos zien.

Je kan ernaar toe rijden en dan de uitkijkpunten afgaan, maar dat doen we natuurlijk niet.

We gaan HIKEN!

Ray mailde ons de bijzonderheden en in de trailgidsen lezen we dat de trail from the Bow Falls ( voor ons huis dus, maar dan hoger) for the more adventurous onder ons is. Wij dus.

Het is een loop van ong. 4 uur heen en terug, zo'n 11 kilometer. (volgens de stappenteller achteraf)

In het begin heel sterk dalen en later stukken met flinke hellingen omhoog. Goed te doen.

De Bow River Hoodoos trail voert langs de rivier en als we hoog lopen, geeft dat heel mooie vergezichten, met de Rocky's op de achtergrond.

Mooi ook om mijn nieuwe fototoestel(letje) uit te proberen. De eerste filmpjes zijn geen succes, dus die zien jullie vandaag nog niet.( Hilariteit bij Henny, die we altijd bekritiseren om zijn volgens ons veel te onrustige beelden.) De foto's.... oordeel zelf maar.

Wel wennen, mijn trouwe olympus, mijn eerste digitale camera niet meer om mijn nek.

Tijdens de trail komen we sporadisch medelopers tegen. Na een artikel gelezen te hebben in de 'Banff Crag & Canyon', over een enorme 'Grizzly making its way across the Bow Valley landscape last week' (met foto) loop ik de eerste kilometers niet op mijn gemak in die Bow Valley. Nadat de jongens voorzichtig gaan doen, langzaam gaan schuifelen en een enorme berenkop in de verte aanwijzen, wil ik op slag terug. In de maling genomen dus. Die omgevallen boomstam leek echt een beer! Krengen.

Prachtige vergezichten. Heerlijke wandeling. Een aanrader voor bezoekers van Banff.

Als we uiteindelijk bij de hoodoos aankomen, valt dat een beetje tegen. Eigenlijk valt ieder hoodoo-landschap een beetje tegen als je Brice Canyon in zuidwest Utah gezien hebt.

We laten Henny achter op een bankje. Hij gaat met spierklachten de terugtocht niet redden. Dus Wouter en ik gaan samen de terugtocht doen en de auto halen. Dan pikken we Henny op. De 90 minuten die hij moet wachten, brengt hij al shag-delend met een paar jongens uit Ottawa door, die uit een afgeladen auto stappen om een poosje te gaan skaten.

Wouter en ik hebben ons de richtlijnen van Ray niet echt goed ingeprent, dus verdwalen we. Gelukkig in de bewoonde wereld en we zijn ongelooflijk blij de auto weer te zien staan.

Morgen gaan we de Icefields Parkway rijden en in Jasper overnachten.

We hopen een tochtje op de beroemde Athabasca Gletsjer te kunnen maken met een speciaal daartoe uitgerust voertuig.

Reacties

Reacties

liesbeth berkhout

prachtige foto's Netty
ik hoop dat het jullie is gelukt een tocht op de gletsjer te maken
wij vonden het geweldig in 1996
hoop dat de athabasca nog steeds zo groot en indrukwekkend is (niet teveel gesmolten dus)
groetjes (ik geniet van het "meereizen)

Heather

De eerste dag dat M in Banff was deden we dit hike! :) Met natuurlijk en beetje klimben om "the beach" te zien! Ik hoop jullie hebben het niet te koud. Als wel je kan altijd warme jassen en kleren uit de basement halen,alles staat duidelijk gelabeld. Veel liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!