vandewoerd.reismee.nl

Van Cache Creek naar Banff.

Gisteren een flinke rit vanuit Cache Creek naar Banff gemaakt.

Eigenlijk alleen gereden en genoten van de panorama's.

Adembenemend, als je vanuit Revelstone richting Banff rijdt en die kolossale Rocky Mountains ziet opdoemen. Wouter vindt Banff met zijn omgeving van indrukwekkende bergen het mooiste, wat hij tot nu toe gezien heeft en wij geven hem gelijk!

Om 6 uur plaatselijke tijd ( passeren van de tijdzone zet de klok 1 uur vooruit) rijden we Banff in, ons onderkomen voor een paar weken.

Er is hier zoveel te doen, zulke mooie trails te lopen, dat we ons niet zullen vervelen.

Met Wouter gaan we in ieder geval, voor hij naar huis gaat, de Icefield Parkway, met zijn geweldige gletsjers, richting Jasper, rijden. We hopen natuurlijk op een BEER.

Het huis van Heather's ouders, Betty en Ray, is onze standplaats. Het is een sfeervol huis, dat bijzonder goed in de omgeving past. Het ligt aan de oever van de Bow River en het uitzicht vanuit huis en tuin is prachtig. Vergezicht over de rivier met die besneeuwde bergtoppen rondom! Een plaatje.

Vandaag de omgeving verkend. Ray heeft ons veel tips gestuurd over de mooie plekken en ook in huis lag info klaar. Fijn. Betty and Ray; Must be strange to see your house at this moment in our blog! You there in de Torenlaan.

We lopen eerst richting de Falls ,onder aan het beroemde Fairmont-Banff-Springs-Hotel.

We zien het liggen aan de overkant. Dit is een paar honderd meter bij het huis vandaan.

We hiken een stuk naar beneden en zien de voorbereidingen van rafters, vanaf grote hoogte.

Daarna gaan we de andere kant op om het huis vanaf de overkant van de rivier te zien. We moeten omlopen, de brug over en nemen het makkelijke pad als voorbereiding op groter werk, dat komen gaat.

Vanuit hier kan je zien, op wat voor een fantastische plek de familie woont.

In de middag rijden we naar Canmore en doen boodschapen.

Over het leuke Banff volgt meer.

Voor morgen gaan we kiezen tussen de Johnson Canyon en zo'n prachtig Lake.

Heather

Home!! How wonderful that you are enjoying yourselves! Het is wel een indrukwekkende plek:) Mooi om te horen dat jullie thuis voelen daar en genieten zo van het omgeving. Hier hebben we ook veel plezier,gisteren mooi weer, leuke gefietst. M zingt vanavond in Stuttgart. Ik hoop jullie blijven genieten! Veel liefs van ons allemaal H,R,B,M.