vandewoerd.reismee.nl

Van Squamish naar Cache Creek.

Vandaag, voordat we onze reis voortzetten eerst in Squamish in het Stawamus Chief Prov. Park een trail gelopen. Na zoveel zitten in de auto moeten we toch langzaam de looproutine een beetje gaan opbouwen.

Van Ray en Betty weten we, dat de tocht 'de Chief' op, prachtig is, maareen dag heen en terugduurt. Dat is te lang en om te beginnen letterlijk te hoog gegrepen. We moeten ook nog wat kilometers maken.

We kiezen voor de Stawamus Dyke Trail. (=filmpje!) Een beginnerstrailtje zogezegd. Toch met een klein steigingspercentage, dus net goed.

Heerlijk. Lekker weer, mooie beelden van de rivier en met die bergen als decor...echt genieten.

Om half één begint de rit naar Kamloops, maar het bergtraject houdt behoorlijk op, al maakt ons dat niet uit. Wat een landschap! We rijden de hele dag door een ansichtkaart!

Die bergen met de sneeuw, die verschillende kleuren, die prachtige meren....en dat met een heerlijk zonnetje.

Tijdens de lunch worden we belaagd door grijs-zwarte vogels, formaat spreeuw, die brutaal met klapperende vleugels de maaltijd uit onze handen proberen te stelen. Bij de eerste aanval op Wouter, die verschrikt roept ' hij valt me aan....' moeten wij vreselijk lachen, maar als direkt daarna Henny en ik 'aangevallen' worden, (ze gaan gewoon op onze armen zitten) zijnwe toch niet echt amused. Als het dan ook nog begint te regenen en er een bus Nederlanders op de parkeerplaats losgelaten wordt, is het inpakken en wegwezen!

Uiteindelijk hebben we genoeg van de weg en nemen een hotelletje in Cache Creek.

Bekijk de plaatjes en na vandaag ook de video's.

We hebben o.a. ook een paar mooie beelden van de witte beluga's en de dolfijnen op het blog gezet.