Van Seattle naar Victoria, Canada

Het Slayer-concert was volgens Wouter een groot succes. Wat publiek betreft niet veel verschil met een optreden in Holland, maar de drankuitgifte is hier in Amerikaop één plaats en je moet bij iedere bestelling je ID laten zien. Om 11 uur was de voorstelling afgelopen, dus dat was heel netjes.

Vanochtend bij Jimmy's (in het hotel) begonnen met een stevig ontbijt. Daarna op ons gemak naar de veerboot in Port Angeles gereden, voor de oversteek naar Vancouver Island.

De ochtend begon regenachtig en de lucht beloofde niet veel goeds. Grijs en grauw. Naarmate we Port Angeles naderden, klaarde het op en werd het weer zonnig en warm.

We hadden de veerboot van 5.15 uur gereserveerd (met het oog op Wouter die misschien nodig moest uitslapen) en we kwamen ruim van te voren aan. Het gevolg was, dat we de auto voor in de rij konden zetten en dus ook als een van de eersten de boot konden verlaten.

Een beetje rondlopen in Port Angeles,

wat eten en daarna de oversteek van 90 minuten maken. Alles verliep soepel en op tijd.

Om kwart voor zeven reden we Canada binnen, alwaar we natuurlijk de nodige kritische vragen moesten beantwoorden.

Via Hotwire had ik net buiten Victoria een Four Points by Sheraton geboekt voor een hele schappelijke prijs. Morgen gaan we het eiland verder verkennen.