vandewoerd.reismee.nl

Van Gold Beach naar Wilsonville.

Vandaag moeten we kilometers maken! Morgen heeft Wouter een kaartje voor een concert van Slayer in Seattle. In Nederland hebben ze tot 4x toe hun concert geannuleerd, dus nu maar hopen voor Wouter, dat het doorgaat.

We vertrekken vroeg uit Gold Beach, want we gaan tot Florence de kust volgen. Daar moet een grot met zeeleeuwen zijn, die de moeite van het bezoeken waard is.

De kustweg is bochtig, zo nu en dan flink klimmen, wat prachtige vergezichten oplevert. Veel mist, die het land in drijft. Prachtig!

Oregon bestaat volgens ons vooral uit bomen. We rijden langs rivieren, waar de stammen meedrijven op de stroom en de houtverwerkende bedrijven duizenden bomen in opslag hebben. Natuurlijk op de weg grote opleggers met stammen. Van die 'met de vlam in de pijp'- kolossen .

De sea lions cave valt behoorlijk tegen. Geen zeeleeuw te zien in de grot en de grot zelf is ook niet veel. Nou ben ik niet van de grotten, dus dit is geen maatstaf.

Wel zien we er een paar vrolijk rond zwemmen in de zee. Gelukkig.

Bij Florence verlaten we de kustweg en gaan naar de interstate nr. 5. Even wat doorrijden.

Net onder Portland hebben we er genoeg van. Ik schrijf jullie dit in Wilsonville, waar we in een Days Inn de dag besluiten.

Gaat Wouter dan eindelijk vanavond zijn eerste hamburger op Amerikaanse bodem nuttigen?

aart/barry

Leuk om weer te kunnen mee reizen via het verslag en foto,s het is een beetje laat maar we zijn net even terug van de camping nog veelvakantie plezier.

Groeten Aart en Barry