vandewoerd.reismee.nl

Van San Francisco naar Miranda.

Van Novato naar Miranda.

Om elf uur vertrokken van de Pizarro Avenue. Wij zien Frank nog terug aan het eind van de reis, midden oktober, maar Wouter gaat vanuit Canada op 17 september naar huis, dus voor hem is het definitief afscheid nemen van Frank en Black. Best raar. Wouter ziet Black waarschijnlijk voor het laatst. We hebben nog veel herinneringen opgehaald over onze tijd hier twaalf jaar geleden, toen we met z'n drieën in Corte Madera, de toenmalige woonplek van Frank, waren. Frank had Back nog niet zo lang. Een hond uit het asiel. Wouter heeft toen veel met hem gelopen en gespeeld.

Ons reisdoel vandaag is het Miranda Gardens resort in...Miranda natuurlijk.

We zijn daar aan het begin van de Avenue of the Giants, gelegen in Humboldt County.

Deze avenue wordt omgeven door een redwood met de meest oude bomen van heel de wereld. Meters dikke stammen en torenhoge kruinen. Bijzonder indrukwekkend.

Rondom onze cottage staan deze geweldige woudreuzen ook en gezeten op ons terras, met uitzicht op nog veel meer bos, voelen we ons bijzonder nietig.

We zijn vroeg, dus met wat goede tips van Sarah, de receptioniste, doen we een korte hike.

We duiken het bos in, dalen eerst een behoorlijk stuk en komen dan aan in het schemerdonker van de mega-bomen. Wat een unieke ervaring! We lopen hier helemaal alleen tussen bomen, waarvan sommige al 2000 jaar oud zijn. Omdat Henny en ik hier 3 jaar geleden ook waren, weten we wat voor moois ons nog te wachten staat.

Onze cottage heeft een prima keuken, deze '2 huizen en een hooiberg'-community, geen restaurant, dus met een minimaal supermarktje, fabrieken we een maaltijd in elkaar, waarna de mannen minder blij zijn met de afwas. Morgen dus maar weer buiten de deur eten. Uit ervaring weten we : dat verveelt ook snel.

Bij de - jawel!... brandende open haard (gas, dus nep, maar bedrieglijk echt), besluiten we deze eerste reisdag.

Morgen verder richting Seattle.