vandewoerd.reismee.nl

USA....2018

Afgelopen maandagochtend, 21 mei, zijn we opnieuw afgereisd naar de USA.

Dit keer met het voltallige gezin. Onze zonen Mattijs en Wouter reizen met ons mee. We zetten Mattijs op 7 juni in Denver weer op het vliegtuig. Hij moet voor een voorstelling in het Holland-Festival weer terug naar Amsterdam. Wouter blijft bij ons tot het bittere eind. Een ongekende luxe en wat heerlijk zo met zijn vieren.

We gaan veel bekende en wat onbekende plekken bezoeken. Voor de jongens is alles nieuw.

Na onze landing in Salt Lake City zijn we voor vertrek naar ons hotel in Provo (het was hier tenslotte vroeg in de middag) naar Temple -square gegaan. Bolwerk van de Mormonen. Henny en ik hadden er jaren geleden al eens een rondleiding gehad van een Belgische "zuster", die twee jaar van haar leven en al haar spaargeld (min of meer " verplicht" vertelde ze) aan de Mormoonse gemeenschap besteedde, om onnozelen zoals wij te bekeren. Joseph Smith was aan ons niet besteed. Wij hadden toen de grootste moeite van ze af te komen. De echte tempel kwam je niet in.

Tabernakel en de andere gebouwen wel. Het belangrijkste was voor hen het scoren van je adres zodat ze je thuis een bezoek konden brengen. Wel, het plein en de omgeving waren nog net zo schoon en mooi. De mannen keurg in pak en de vrouwen met kousen aan . Het was 25 graden. Allemaal met het boek van Mormon onder de arm. Vasthoudend en uitermate vriendelijk.Vreemd sfeertje. Je moet het een keer meemaken.

Na de Wallmart geplunderd te hebben ( de gebruikelijke koelbox, stoelen, picknickspullen, etenswaren en drank) nodig naar bed.

( het alcohol percentage in alle dranken in deze Mormonenstaat Utah bedraagt max. 3,2 %)

alleen in staatsslijterijen mag het meer zijn. Nog niet tegen gekomen, die drankwinkels.

We zullen hier dus niet dronken worden. (Nico....een steeltje van 3,2% ...oef , net shandy.?)

Dinsdag 22 mei.

Reisdag. We moeten naar het zuiden voor aktie.

De Kolob canyon, de noord westelijke ingang van Zion National Park zit dicht. Werkzaamheden aan de weg.

Jammer, dat was een mooi punt geweest om Zion te overzien.

Door naar Hurricane waar ons hotel staat. In het St. Hollow state Park nog even van de zon en de adembenemend gekleurde bergen rondom genoten.

Foto's bij dit stukje komen nog. Eerst de problemen met het verkleinen van de beelden oplossen.

Elsebeth

Wens jullie de reis van je leven. Laat de knullen maar goed voor jullie zorgen. Veel liefs alle vier.

Netty van de Woerd

Dank Elsebeth....ga je goed in de Vallon?

Nel van Tol

Geniet van deze geweldige reis met z'n vieren

JannieToppen

Ga er heerlijk van genieten! Bijzonder zo met z’n vieren!

Astrid

Dit is een goed begin van een gezellige vakantie?

Arno

Prachtig, benieuwd naar de foto’s!

Anna Marie en Joop

Interessante reis. Idd leuk met de zoons samen. Kostbare ervaring. Ik ben gek op Amerika. Die ruimte en de natuur. Heerlijk. Geniet ze! All of you!

Nico

Ziet er veelbelovend uit. Kom maar op met die foto's!