vandewoerd.reismee.nl

Van Borrego Springs naar Joshua Tree.

Van Borrego Springs naar Joshua Tree.

Ons doel vandaag is dichtbij het Joshua Tree National Park te komen.

Dat is niet zo ver naar het noorden en dan willen we in de Mecca Hills Widerness, bij het plaatsje Mecca boven aan de Salton Sea, de Ladder Canyon gaan lopen.

We nemen afscheid van de Anza borrego Desert met een paar fraaie overlooks

en rijden naar de Salton Sea.

Nou, daar willen wij onze vakantie niet doorbrengen! Er zijn stranden en die bekijken we, maar de stank van rotte vis is niet te harden en we zijn er dus zo weer weg! Alleen deze auto in the street of Salton City was het stoppen waard.Na eenkoffiebreak bij Starbucks gaan we gesterkt op weg naar de Ladder Canyon. Een canyon, die naar verluidt zijn naam te danken heeft aan de diverse ladders die je nodig hebt om in de canyon te komen. De 5 miles dirt-road er naar toe heet niet voor niks de Painted Canyon Road, want de kleuren van de rotsen in deze kloof zijn prachtig! Alleen deze rit is al de moeite waard!

De aanwijzingen om via de upper-canyon in het echte slot-gedeelte te komen doen ons al vermoeden, dat het voor deze bejaarden niet eenvoudig gaat worden. Als we de enorme rotsen zien, (Zie hieronder, daar zijn we dus overheen geklommen!)

die we over moeten om de eerste ladder te bereiken, gaan we moedig voorwaarts!

Het lukt wonderwel en we zijn binnen.

Dan komen we bij een tweede ladder die omhoog gaat naar immense blokken graniet. We kijken elkaar aan, zien dat de eerste 5 sporten van de ladder ontbreken,

doen nog een poging, maar veel te hoog, daar komen we niet op! Geen haalbare kaart! 'We moeten niks', zegt Henny. Ik geef nooit graag op maar zie hier ook geen been in. Kom op zeg, geen schande... Bijna 67 en 65 jaar! We klimmen en klauteren weer terug en lopen nog een stuk in de Upper-Canyon.

Valt ook niet mee hoor, door het mulle zand. Tot nu toe was het stralend weer, maar de lucht betrekt en als we het Joshua Tree NP binnenrijden, gaat het er dreigend uitzien. De Cholla Cactus Carden is zoals altijd indrukwekkend en nu in de winter staan ze zelfs in bloei.

Ook veel wilde planten hebben blad en bloem, de Joshua's zijn helder groen en dat hebben we nog nooit gezien!

Morgen meer over dit park, waar we voor de derde keer zijn, omdat we het een heerlijke plek vinden (zie ons verslag van 2009). We zijn van plan om dan een flinke trail te lopen.

Luigi, deze laatste is voor jou! Ik weet niet of je ook van die tissuehouders op de kamers hebt, maar hier is dat gewoon zoals je weet. Deze heb ik nog nooit gezien! Met een strikje! ( In het Hi-Desert Motel in Joshua Tree.)

Iets voor Hotel Emma?

Luigi

Met heimwee lees ik jullie verslag elke ochtend, in het hotel. Wij hebben geen tissues in de badkamers, maar gastendoekjes. Wel schattig, die strik. Heel veel plezier daar nog! XL

Arno, an, Luc en maud

Wat een droomplaatjes weer! Onvoorstelbaar maar en om te onthouden..