vandewoerd.reismee.nl

Van Farmington naar Moab.

In Moab hebben we een huis gehuurd voor 4 dagen. Daar is zoveel te zien, dat we toch nog tijd te kort gaan komen. Maar eerst moeten we er naar toe. 237 kilometer ver, met een stop in Mesa Verde: ...groene tafelberg.

Het park is in 1906 gesticht, om de archeologische vondsten van de Ancestral Puebloans (indianen) te bewaren o.a. hun dorpen in de cliff dwellings. Er zijn ongeveer 4500 archeologische sites waarvan 600 cliff dwellings (behuizingen in de cliffen, vaak onder overhangende rotsen).Toen wij hier in 2000 waren, konden we het park niet in vanwege een heftige brand. De gevolgen zijn nog steeds zichtbaar.
Er zijn mooie hikes te lopen naar diverse interessante lage punten en Henny en ik hebben dat in het verleden ook gedaan, maar nu ontbreekt de tijd. We moeten keuzes maken. Dit is een park voor minstens 2 dagen.
Cliff Palace is een must. Wereldberoemd. Dat moet je gezien hebben. Ontdekt door twee cowboys begin 1900. Het is kunstig gerestaureerd en kwetsbaar, want je mag er alleen onder begeleiding van een gids in. Dat was jaren terug het hoogtepunt van ons bezoek.
De jongens lopen daarna de trail naar het uitkijkpunt van Balcony House.
Onderweg naar ons huis zien we weer veel moois, waaronder de eerste Arch in dit gebied.
In Moab is weer veel veranderd en bijgebouwd en in één van die nieuwe wijkjes verblijven we nu. Schitterend huis, gelegen aan een golfbaan.
Ik typ dit op het terras met uitzicht op de rode rotsen en een vijver met kwakende kikkers.
De vleermuizen vliegen over ons hoofd en een eksterpaar leert onder onze neus zijn donzige jong vliegen. Straks nog even borrelen in de hot tub. Kortom...het is hier wel uit te houden.Morgen naar Canyonlands en Dead Horse Point.
Wordt vervolgd.

Luigi

Wat heerlijk om dit dagboek te lezen. Zo zijn we er een beetje bij. Geniet van jullie reis. XL

Netty van de Woerd

Ha Luigi..we zitten in een "Frank" huis, maar dan groter. Het ruikt net zo. Zal het schoonmaakmiddel wel wezen. Liefs van ons allemaal voor jou en Philip!

Elsebeth

Geniet van alles wat jullie beleven. Morgen vertrek ik met Kikker weer richting Overschie hoop zondagavond daar te belanden. Liefs

Netty van de Woerd

Goeie reis en doe voorzicntig! Blijft een onderneming! We zien elkaar weer als we thuis zijn. Liefs van ons allemaal!

Elsebeth

Eerste deel ging prima. Het is druk hier in de B&B. Morgen op het eind van de middag hoop ik ons laantje in te rijden. Liefs