vandewoerd.reismee.nl

Van Teasdale naar Bluff.

Van Teasdale naar Bluff.Een flink eind rijden en dan moet er liefst nog een vol programma afgewerkt worden.
Dat gaat natuurlijk niet. We schrappen Goblin Valley en Valley of the Gods. Voor we Torrey en Capitol reef verlaten lopen we nog even de catwalk

langs de beroemde petroglyphs.
Natural Bridges gaan we wel doen. Daar zijn een paar mooie trails te lopen en we willen niet de hele dag in de auto zitten.De rit over de 95 naar het zuidoosten is weer prachtig. Het wordt eentonig.

Voordat we de Colorado River oversteken lopen we een rondje op een hoog uitkijkpunt.
Genieten.

Natural Bridges is een hoog gelegen gebied op de Cedar Mesa, 2 km boven de zeespiegel.
Waterstromen hebben met onderbrekingen twee diepe ravijnen en drie massieve bruggen in het zandsteen gesneden, dat gevormd is uit wat ooit het strand van een zeer oude zee was.
Ter hoogte van alle bruggen dalen wandelpaden af de ravijnen in vanaf de loop road. Een lang pad langs de ravijnbodem door kreupelbossen verbindt de drie bruggen in één lange rondwandeling. Die gaan we niet doen. Wel bekijken we alle bruggen en de jongens lopen de trail naar de Owachomo Bridge.
Naar het ravijn en terug.
Daarna de " must see" op deze route: Goosenecks en Mexican Hat.
Goosenecks is opeens een state park geworden, wat betekent dat de kale parkeerplaats nu een paar picknick tafeltjes heeft, er een bord staat met de flora en fauna (?) En de wc iets minder smerig is. Kassa. 5 dollar.
Snel naar ons motel en op het terrasje bijkomen met een drankje!

Elsebeth

Wat een prachtige plaatjes weer.