vandewoerd.reismee.nl

Van Montrose/Colorado naar Moab/Utah

Ons laatste ontbijt aan de grote tafel in de Country Lodge. We delen hem met een stoere cowboy (die houden trouwens altijd hun hoed op!) Sheriff in een klein plaatsje bij Lake Tahoe en zijn vrouw ( een oudere versie van de jongeBetty Page.(Wouter, jou bekend!) Prachtige wenkbrauwen en de perfecte rode mond. Tijdens ons gesprek trekt ze een goudkleurige poederdoos uit haar tas engaat die mond opnieuw bewerken. Tot slotwordt het resultaat gedeptmet een tissue. Kostelijk. Ik betrap me erop dat ik haar gefascineerd aan zit te staren. De Sheriff (compleet met echte boots + zilverbeslag op de neuzen) doet ons verhalen om te smullen. Drugs en dealers, boeven en gangs, alles passeert de revue. Wij hangen aan zijn lippen. Ze zijn in Montrose (het vriendelijkste stadje in Amerika volgens hen) voor de 97ste verjaardag van een tante. Dat doen ze ieder jaar. Ook de zoon van die tante is erbij. Net zijn vrouw verloren, hevig lurkend aan een zuurstofapparaat, kommer en kwel. Dat valt altijd weer op als je met Amerikanen in contact komt, heel erg open, vriendelijk en gastvrij.

Op weg naar Moab rijden we door het Colorado National Monument. We waren daar in 1999 ook al, maar zijn toch veel van de pracht van het gebied vergeten. Het is eenschitterend ruig landschapdat op de hoogste plek 2024 meter boven de zeespiegel ligt. Op alle uitkijkpunten kijk je over de Grand Valley of the Colorado-river uit. Veel vogels, lizards, coyotes, bighornsen zelfs de mountain lion heeft erzijn leefgebied.

Bij die Colorado-river komen we later uit op weg naar onze eindbestemming voor drie dagen: Moab. Een plek waar je nooit genoeg van krijgt. Op de geweldige route 128 (scenic byway) moeten we steeds weer stilstaan om van het uitzicht te genieten. We hebben dit op onze vorige reizen allemaal al vaak gefotografeerd, maar blijven nu ook weer aan de gang.

In Moab is een muziekfestival bezig dus het isdruk! We vinden gelukkig nog een kamer in het Verginian motel met zelfs een kleine keuken. Nou ben ik niet van plan te gaan koken, maar een koelkast en koffiezetter zijn toch wel fijn als je ergens langer bent.

We verheugen ons op Arches en Dead Horse Point.

Maar daarover morgen meer.

Geertje v.d. Meulen

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Samen met de
foto's geeft het mij een beeld van een enorme wijdsheid en vrijheid.
Nog veel plezier.
Geertje