vandewoerd.reismee.nl

Van Borrego Springs naar San Diego.

Woensdag 29 oktober.

We ontbijten nog in Borrego Springs met goeie koffie, maar een vreselijke quiche….Daarna rijden we de misselijkmakende bergen rond de Anza Borrego Desert uit. Deze route doen we voor het eerst en is prachtig, maar hoog (de Yaqui Pass) en de haarspeldbochten doen ons ontbijt/maag geen goed! Nieuw voor ons is ook de rit door het Cuyamaca Rancho State park. Aan het gelijknamige meer wonen veel welgestelden, huizen op deberg en brievenbussen langs de weg zeggen genoeg!

In San Diego hebben we voor twee nachten de Days Inn, vlakbij het vliegveld, de kust en Sea world(!) gereserveerd. Het blijkt een prima plek aan de drukke Freeway, maar daar merken we weinig van.

In de kamer hangt een Mark Rothko Lookalike. Was het een echte, dan namen we hem mee. Mooie aanvulling op de tentoonstelling in het Stedelijk in Den Haag, die we nog niet gezien hebben, maar waar we ons nu al op verheugen!

We hebben hier ook een mooi beschut zwembad, waar we deze middag doorbrengen en een restaurant en terrasje bij de hand.

Morgen gaan we naar Cabrillo National Monument, (weet je nog Wouter, daar waren we met jou in 1997 of was het 1998??) en ‘the Old Town’. We hebben de dierentuin overwogen. Die moet de mooiste van de hele wereld zijn,( mét panda’s) maar de brochure laat zien, dat het tot een soort Disney Pretpark verworden is, dus niks voor ons. Er is tegenwoordig ook een safari-gedeelte, maar dat ligt 30 mijl buiten San Diego en daar hebben we morgen echt geen zin meer in.

Vrijdagochtend vliegen we naar Chicago en van daaruit naar Amsterdam.

elsebeth

Ja aan alles komt een eind. Wens jullie een goede thuisreis. See you zoon!