vandewoerd.reismee.nl

Van Lake Havasu City naar Blythe.

22 oktober.

Van Lake Havasu City naar Blythe.

We zakken langzaam af naar onze laatste bestemming: Borrego Springs in de Anza Borrego Dessert. Daar waren we in de winter van 2012. Een ontspannen, heerlijk verblijf, met slotcanyons en mooie hiking-trails. We blijven daar straks een dag of 5 om uit te rusten, een beetje te zwemmen en als het niet te heet is (?) , want dat is het nu wel……(ruim 33 graden ), om nog wat onbekende trails te lopen. Daarna zijn we nog 2 dagen in San Diego, waarvandaan we via Chicago volgende week vrijdag naar huis vliegen. Zaterdagochtend hopen we dan weer in Nederland te zijn.

Voorlopig rijden we deze dag een ons onbekende route langs de Colorado River.

Mooie, wisselende landschappen.

Veel State Parks met kampeermogelijkheden. We willen Cattail-cove

bekijken en een strenge parkwachtster…....blond en pinnig, zegt ons, dat we 5 minuten hebben en…stay inyour car!!!! Oei, nu worden we bang! We stappen natuurlijk gewoon rond en als we een motorhome hadden, zoals zoveel Amerikanen, wilden we hier wel gedropt worden. Wat een heerlijke plek!

Bij Parker bezoeken we de Parker Dam.

Er is weer een behoorlijke veiligheidscorridoor ingebouwd. Na 9/11 is dat op al dit soort kwetsbare punten ingevoerd. Dit is de hoogste dam in de wereld. Alleen zie je dat niet, want het grootste gedeelte zit onder water.

Aan de ene kant Lake Havasu, dat 15 miljoen mensen aan beide kanten van water voorziet en aan de andere kant de Colorado River. In de vorige eeuw is hier een scala van dammen aangelegd, dat de hele water- en elektriciteits-huishouding van Zuid California en zelfs van Phoenix en Tucson (336 mijl verderop) regelt.

Om half twee strijken we neer in het zoveelste motel. (met boogjes)

Veel te heet om verder te gaan. Het heerlijke zwembad met hot tube en dikke kussens op de bedden dwong ons om te stoppen !!! Sorry hoor, Morgen verder.

nico

Ik probeer om jullie op mn kleine mobiel te volgen ...
Het is hier in Qatar ook heet, zeg maar gloeiend, maar geen Steel!!

Reizigersblog.nl

Super leuk verhaal en leuke foto´s!