vandewoerd.reismee.nl

Van St. George naar Kingman.

Maandag 20 oktober.

Van St. George naar Kingman.

Gisteren een rustig dagje. De was gedaan en St George een beetje bekeken. De Tempel van de Mormonen is hier behoorlijk imposant

en als je boven de stad op de berg staat, beheerst hij het hele beeld.

De jongens en meisjes, die je al evangeliserend rond willen leiden, staan klaar op het plein, maar daar hebben we mee geleerd in Salt Lake City. Met behoorlijk agressief gedrag proberen ze je adres te krijgen en dan (weten we niet uit eigen ervaring) komt er eerst post en daarna staan ze voor je deur. De Mormonengemeenschap in Nederland telt ruim 9000 leden en er is een tempel in Zoetermeer. Wij blijven dus op afstand.

Vandaag richting het zuiden gereden. Las Vegas gepasseerd

en ook daar op afstand gebleven. We zijn er al verschillende keren geweest en die poppenkast is even leuk, maar “Sin-City” heeft wat ons betreft de houdbaarheidsdatum overschreden.

Op naar de Hoover-dam. Daar waren we vroeger al eens en dat imposante bouwwerk wilden we nog wel eens terug zien. We rijden er tenslotte toch langs. De dam staat er nog stevig bij!

Maar de tralala eromheen is ons onbekend. Grote parkeerplaatsen en een heuse parkeergarage tegen de berg! Wat een kermis. Het is 30 graden en we hebben geen zin hier nog veel energie aan te spenderen. Weer een puntje op onze lijst van dingen hier, die we nooit meer hoeven te bezoeken.

We rijden verder naar het zuiden en gaan overnachten in Kingman. Henny vond de boogjes van dit motel zo aardig, (even niet opgelet!) 4 dikke wegen voor de deur en veel vrachtverkeer…..we zetten de stoeltjes toch maar lekker buiten……steeltje erbij en wie weet helpt dat om in slaap te vallen!

PS Barry....zie je mijn sloffen!!!!

elsebeth

Geniet nog maar even. Hier storm en stortregen en de kachel aan. Het is lang mooi weer geweest voor ons begrip maar nu zijn alle remmen los. Jammer want hier is het net herfstvakantie. Eline is van de weeromstuit maar een boek gaan schrijven. Nouneen poging natuurlijk. Simone speelt in Carmen dit moment in bijzijn van haar ouders. Hoop dat ze het leuk hebben. Kus