vandewoerd.reismee.nl

Cathedral Valley Loop.

13 en 14 oktober.

Gisteren de was gedaan en naar Fishlake gereden om de herfstkleuren rond dit meer vast te leggen.

Naarmate Halloween nadert wordt heel Amerika gek. Ieder bedrijf zet hier een pop voor de deur die iets te maken heeft met de stiel waarin men bezig is.

Veel stro, bezems, spoken, heksen en pompoenen. De woonhuizen beginnen ook mee te doen. Zo nu en dan moeten we het fotograferen.

Vandaag de Cathedral Valley Loop voor de tweede keer gereden. Viel niet mee. We waren vergeten hoe slecht de dirtroad was. Bepaalde stukken over rotsachtige bodem, vreselijk. Eerst door de Fremont river…….Oei, dat was erger dan de vorige keer.

Het"> filmpje staat op mijn youtube kanaal. Klik het hier aan en je ziet het ook.Het was weer een prachtige rit. Wat een landschap!!!!

Bij de drinkplaats voor de koeien stond de Penderton Boortoren nog steeds , iets dieper in het zand, dat wel, te verroesten.

Een overmoedige gast met een 4 wheel drive ging ons voorbij en verder in het land de wash van een rivier in. Toen wij weg wilden rijden zagen we hem aan komen draven met de handen in de lucht……

Ja in onherbergzaam gebied moet je hulp bieden! Hij zat vast in het zand. Of we hem wilden helpen. Natuurlijk…stap in. “ja ik wil niet dat jullie ook vast komen te zitten, maar willen jullie proberen bij mijn auto te komen, ik heb een sleepkabel”…. De Washbodem , soort drijfzand, bovenlaag hard, maar daaronder zacht… onze auto trok dat perfect

. Met low gear en de rijkunsten die Henny na zoveel dirtroads meester is was het eitje. Nadat meneer eruit was en wij terug gingen begon hij weer te roepen….. hij zat weer vast! Henny heeft hem toen de hele ">rivierbedding maar uitgesleept en we hebben hem aangeraden niet meer van de trail af te gaan.

De rest van de rit was Prachtig. Het overlook punt over de dessert aan de ene kant

en de valley met de kathedraal-rotsen aan de andere kant

…een plaatje om nooit te vergeten.

Het weer zat ook mee, nadat de koude wind van zondag verdwenen is hebben we het weer warm.

Morgen zijn we hier nog. Een looptrail op het programma. Daarna gaan we weer zuidelijk. De Warmte opzoeken. Misschien onderweg nog een beetje gokken in Las Vegas….wie weet.

elsebeth

Hou de hand op de knip daar in Vegas anders moet je vroeger naar huis en dat zou toch jammer zijn.

Petra; Swierhof@xs4all.nl

Wat prachtige reis en een schitterde uitzichten! Dan gaat Las Vegas gauw vervelen, tenzij het resultaat oplevert. Ik herinner me nog de "oude" vrouwtjes die achter de fruitmachines zaten en maar oogsten (1978).

Marja

Jammer als jullie vakantie over is, ik geniet van de reisverslagen.