vandewoerd.reismee.nl

Van Farmington naar Bluff.

Zondag en maandag 5 en 6 Oktober.

Van Farmington naar Bluff.

Zaterdag op de terugweg van de Valley of Dreams kregen we een flinke steen op de voorruit. Een passerende vrachtwagen was de boosdoener. Gevolg: een behoorlijk gat met beginnende ster. Omdat we met deze handicap zeker geen dirtroads zouden kunnen rijden (hobbelen en botsen en dan een groter wordende ster!) hadden we de Amerikaanse carglass nodig. Er zit er één in dit stadje, maar ja, zondag dus. Nog een dag blijven. Geen straf. Zwembad, sauna, hottub….we vermaken ons wel. Mooie gelegenheid om de was te draaien. We bezoeken het oude kerkhofje van de San Juan Mission, gesticht in 1918. Op de grafheuvels veel kunstbloemen en miniatuur zadels en paardjes..

(indianen?). De graven van de mannen die in het leger zijn geweest hebben een echte steen. De rest moet het doen met haveloze, witte, halfvergane houten kruizen. Mooi sfeertje.

Maandag 6 october,

De ruit is in een kwartier gefikst. We rijden naar het plaatsje Shiprock. Ten zuiden hiervan staat als een kolos in het vlakke landschap de rots met dezelfde naam.

Hij ligt in het Navajo Volcanic Field. Voor de Navajo indianen heeft deze rots een religieuze betekenis. De berg is eigenlijk een grote vogel, die veranderd is in een rots. Hij heeft het oude volk gebracht naar het huidige land.

We zijn er vele malen via de 64 langsgereden, maar vandaag willen we er dichter naartoe. We rijden vanaf het zuiden een dirtroad in, langs de dike,(een muur van vulkanisch gesteente).

De weg is vreselijk! Kuilen en hobbels. We worden wel beloond, dichtbij dit gevaarte ervaren we weliswaar niet de kracht van de vogel, maar om onder deze kolos te staan……heel apart.

In Bluff is ons favoriete hotel met de cabins zo schrikbarend duur geworden…..280 dollar….oef, dat gaan we echt niet uitgeven. We boeken het Mokee motel, charmant en klein, maar heerlijke buitenplekjes om te zitten.

Morgen naar de Valley of the Gods.

elsebeth

Ja zo af en toe moet je eens zonder hottub ,anders ga je er aan wennen en thuis staat er ook niet een. Wij zitten in de herfst en worden verrast met hoosbuien en onweer. Veel liefs uit Overschie.