vandewoerd.reismee.nl

Van Safford naar Springerville

Van Safford naar Springerville.

Wat een heerlijke weer als we deze ochtend vertrekken. Palmbomen, met bergen op de achtergrond. Het vakantiegevoel begint nu pas echt te komen.

We gaan vanochtend New Mexico in om de Catwalk trail te lopen. Vorig jaar hebben we er een klein stukje van gedaan. Door een grote brand die in het gebied woedde, moest er veel hersteld worden en was de catwalk gesloten voor het publiek. We wilden heel graag de hele route door de canyon lopen, omdat we nu eenmaal canyon-liefhebbers zijn en de board walk (loopbruggen, die door de canyon en over de rivier gebouwd zijn) ons de moeite waard leek. De aanlooproute is prachtig. We rijden door het Apache-Sitgreaves-National Forest.

Schitterende bergrit! Bijna op de hoogste top rijden we een man en vrouw, stapvoets fietsend, achterop. Ze komen uit Maine (aan de oostkust) en fietsen van San Diego naar Florida. Wie heeft dit hier neergelegd(de berg dus….) roept de vrouw. Dat is vast geen tourguide geweest!!! De gebruikelijke vragen naar onze herkomst en ons land volgen. Leuke ontmoeting. De catwalk wordt een grote teleurstelling. We wisten, dat de weg ernaar toe bij regen altijd plekken vertoont, waar het water uit de bergen overstromingen veroorzaakt, maar dit hadden we niet verwacht. We moeten door hele sterke stromen rijden, waarbij de helft van de weg in een waterval is veranderd.

Vlak bij de parkeerplaats van de catwalk is er geen doorkomen aan. Afgesloten dus! Zo jammer

We rijden verder en komen een bord Mine-ghosttown tegen. Mooier dan Bodi zal het niet worden, maar er is een gat in onze planning, dus je moet wat. Een spookstadje is meestal leuk als het niet te commercieel is. Had ik dit maar nooit geopperd. Niek, je was uit de auto gesprongen. Na een hele enge bergweg, waarbij ik zat te jammeren, dat we om moesten draaien (ja waar??) en Henny alsmaar riep…..”daar word ik nou zo moe van” kwamen we bij een droge rivierbedding die de vervolgweg moest voorstellen. We zijn aardig bedreven in het off-road rijden, maar dit ging te ver! Keren en door dus. Oei, wat was ik blij van die berg af te zijn. Mooie rit verder langs het Nelson-reservoir.

Morgen gaan we richting Farmington. Kijken, of we dit jaar de ‘King of Wings’ kunnen vinden.

PS ja Wout, die resolutie....ons nieuwe fototoestel is veel te goed. ik moet de resolutie van sommige foto's terugbrengen anders pakt dit blog ze niet!!

PPSS, Ja Niek, ik wist dat die opmerking zou komen! Ga jij goed met je WII?

Nico

Hahaha Net, nee, de Wii is ff werkeloos. Geen tijd want ik werk me drie slagen in de rondte ...
PS Is er wel al Steel ingeslagen?

Wouter

Ingeslagen én ingenomen zo te zien, Nico. ;-)

nico

lol wout