vandewoerd.reismee.nl

Malibu

We hebben in Malibu, een paar dagen rust ingelast.

Gisterennacht hoorden we dat onze vriend Frank, bij wie we zondag in San Francisco aan hoopten te komen, onverwacht is overleden. Beduusd en verdrietig brengen we de dag lezend in het zonnetje door. Wachtend op berichten uit Nederland over de dingen, die hier gaan gebeuren.

Er zijn slechtere plaatsen om te verblijven dan Malibu. De temperatuur is hier op dit moment 25 graden en we zitten in een trendy motel aan het strand. We verbazen ons over de 'gezondheidsgekte'! Om ons heen alleen maar joggende,

rolschaatsende en surfende mensen.

Alleen maar fitness- en workout-schools. Alleen maar green-winkels met natuurproducten. Op de sapjeslijst van het restaurant waar we ontbijten bestaan ze het de sapjes 'antikanker' aan te prijzen! Natuurlijk, ook de omeletten van alleen het eiwit staan op de kaart. Alle vrouwen, die er zitten, komen in Range Rovers of Mercedes-sport. Een Europeese wagen is het toppunt van... kijk ik eens rijk zijn! De leeftijd van die vrouwen laat zich moeilijk raden. Veel strakgetrokken koppen en lelijke lippen. Het summum is blijkbaar bellen met de nieuwste I-Phone en daar een enorme hoorn met krinkeldraad aan vast maken. Dat staat heel erg dom, vinden wij, maar wie zijn wij? Alles is hier peperduur. Dure merkkledingzaken voorop, maar ook de benzine en de leeftocht, het parkeren, enz.

Het is een compleet andere cultuur dan waar we 8 weken in rondgereden hebben.

Gisteren ook nog 'achtervolgd' met zwaailicht en sirene door de Sheriff van dit gat.

Beetje in de war door de omstandigheden reed Henny bij een pompstation de uitgang in. Daar stond de Sheriff in zijn auto. We reden achteruit en gaan 30 meter verder de goede kant op. Dat laat Jodukus 'ik sta op mijn strepen' Sheriff van dit kleine rotplaatsje, niet op zich zitten! De volle 30 meter met zoals gezegd, sirenes en zwaailichten aan. Rijbewijs a.u.b..Henny opent zijn deur. NEEEEE u mag NIET uit uw auto komen!!!! Dat doen we in dit land niet!!!! Dan kan u op de vlucht slaan! Ik zie dit nu door de vingers, omdat u een buitenlander bent!!! U MAG GAAN! Wat een lachwekkend theater!

We laten het allemaal maar over ons komen en gaan morgen wel weer normaal doen.

Jullie horen van ons.

Anna Marie an der Noll

Hoi Nettie.
Ik zit niet zover bij je vandaan bij familie in Mexico vlakbij Cancun. Wat een triest verhaal van jullie vriend.
Ik wens jullie sterkte. Tot later,

Lieve groetjes A.M.