vandewoerd.reismee.nl

Wind Caves Trail en Borrego Palm Canyon Trail.

Wind Caves Trail en Borrego Palm Canyon Trail.

We willen vandaag twee trails gaan lopen, maar hebben niet gerekend met het feit, dat het zaterdag is. De Wind Cave Trail heeft een aanlooproute door de droge bedding van de Fish Creek Wash. Laat dat nu net het favoriete weekenduitje van de sportieve cross-motorrijders en ATV-gekken zijn. De route is prachtig. Mooie dirt-road met indrukwekkende rotsformaties,

maar veel te veel herrie en volk. De Wind Caves, (rotsen met grote gaten, door winderosie ontstaan) die boven op een berg liggen, zijn alleen te bereiken via een hele steile helling. Naar boven zou nog wel lukken, maar ik ben een hele slechte daler en zie mezelf al naar beneden rollen! Gaan we dus niet doen.

Leuke rit, maar op naar de volgende trail!

Dat wordt de Borrego Palm Canyon Trail. Deze Palm Canyon is de op twee na grootste palm-oase in Californië. Die oase bevindt zich in een rotsachtige V-vormige kloof. De hike ernaartoe gaat eerst door een droge Wash,

maar je moet omhoog en het is klimmen en klauteren over de rotsen.

Het hoogteverschil is zo'n 150 meter, de trail 5 kilometer lang, maar in de hitte en met uitzicht op, ja, op wat? Weer een bocht en weer een klim, het valt niet echt mee.

Gelukkig,ook hier kondigt de lente zich aan, met allerlei struiken die in bloei staan. buidelratten die rondspringen veel insecten, genoeg te zien onderweg.

Verder komen we zo nu en dan mensen tegen die ons allemaal vragen of we een foto van hen willen nemen. Ten einde raad, na een aantal keren: will we take a picture of you? Gaan we er dan toch samen aan geloven. En dan gaat hij op het blog ook!

De oase is een beetje een teleurstelling, al is het wel bizar om in dit rotslandschap opeens in een kloof een partijtje palmbomen te zien staan.

Goed, dan moeten we ook nog terug. Welverdiend zonmomentje, en drankje op ons terras!

Eerder, in het Visiter-Center gaven ze ons nog een mooie? onbekende Slotcanyon op, die we morgen gaan proberen. Wij hebben er nog geen genoeg van, al beginnen de ouwe spieren een beetje te protesteren.

Elzebeth

Jongens wat ben ik jalours. Zo gewewldig wat jullie zien en beleven. Die Foto van jullie samen . sorry Henny maar je gaat zo langzaam op kabouter Plop lijken met die baard die steeds witter wordt alleen het rode mutsje ontbreekt. hahah!