vandewoerd.reismee.nl

Tombstone en Saguaro NP.

Tombstone en Saguaro National Park.

Gisteren van Silver City naar Benson gereden om vanochtend een tweede bezoek te brengen aan het meest toeristische stadje van Amerika. Tombstone. Iedereen kent de gelijknamige film. Het plaatsje is dan ook doordrenkt van de gunfights, die hier in de ‘Wild West'- tijd plaatsvonden. Veel gebroeders Earp natuurlijk en het legendarische OK Corall gevecht, dat eind 1800 talloze slachtoffers eiste. 12 jaar geleden waren we hier in de zomer en toen was het druk en heet! Zoveel toeristen. Nu bij een behaaglijke 25 graden, want daar zijn we inmiddels weer in beland, en zonder veel volk is het leuk om terug te zijn. We zijn geen liefhebbers van deze massa-idioterie, maar dit stadje heeft wel iets. Alle mannelijke inwoners dragen gewoon hun cowboy hoed, zoals ze gewend zijn en in de Allen-street, de historische hoofdstraat,

die niet veel veranderd is door de tijd, rijdt nu de koets van vroeger mét toeristen.

Er is een straatje uit die tijd, dat op instorten staat, een beetje opgepimt en dat noemen ze dan het Wyatt Earp Tombstone, maar erg leuk om rond te lopen.

We fotograveren en bezoeken een showtje in het Wyatt Earp Theatre. Zo vreselijk slecht!!

We hebben er wat van gefilmd zodat jullie met ons mee kunnen lachen! Henny kocht 12 jaar geleden een Wyatt Earp-jas, die hij natuurlijk 2x aangehad heeft en die daarna achter in de kast belandde. Dus.... Wie nog iets nodig heeft voor carnaval.....ga als Wyatt, wij hebben de jas!

Daarna het Grave Yard bezocht. 12 jaar geleden was alles nog origineel. Nu hebben ze het geschoond en de kruisen en bordjes rechtgezet en de boel weer op z'n Amerikaans aangeharkt. Jammer. Hier vind je de graven van de cowboys, die in het beroemde OK Corral- gevecht doodgeschoten zijn.

We krijgen een lijstje mee met de namen en de manier waarop 'gestorven is' Bijv. door hanging of shooting, pokken of difterie, vergif, of vermoord door de indianen.

3 fingered Jack Dunlap shot by Jeff Milton bijvoorbeeld. En dan hebben we Dutch Annie , in 1883 gestorven, called ‘Queen of the Red Light District'. Ze kwamen tenslotte ook uit Nederland, die landverhuizers.

Richting Tucson zijn we inmiddels in het land van de enorme Saguaro cactussen gekomen en we rijden en lopen de trail door het Saguaro NP aan de oostkant.

Foto, om te laten zien hoe groot!

We kennen dit gebied goed, houden erg van deze streek en het is net thuiskomen, als we de eerste cactussen zien. Ten westen van Tucson ligt het tweede deel van dit park, dus daar morgen meer over.

Oh Eef, ik zie het voor me, klussen met Juul!

Miek, m'n allerliefste vriendin! Je zit in de verkeerde reis! Dat met die fruitschaal was in 2010 in Banff, Canada. We zitten nu in het zuiden van de USA! Loop je zover achter?

En dat fruit.......beschimmeld weggegooid natuurlijk. We zien elkaar snel! Groet Jos!

Liefs van ons.

Maljaert en Petra

Wat een machtig leuk deel van Amerika, met die woestijnen, cactussen en het cowboyverleden. Van die cactussen kan me nog wel iets herinneren, dat was in het Joshua Tree Park.
Zoals bij iedere reis zijn jullie verhalen en fotos weer
schitterend.
Als pre vutter heb je uitgebreid de tijd om ze te lezen dat
doe ik dan ook en wel met erg veel plezier.
Hopelijk hebben wij over niet al te lange tijd ook de gelegenheid wat langer op reis te gaan, we komen voor die tijd nog wel de nodige informatie verzamelen.
Geweldige verhalen. Dank, dank

Liefs en groetjes,