vandewoerd.reismee.nl

Van Las Cruces naar Silver City.

Van Las Cruces naar Silver City.

Vandaag rijden we niet veel. Na de grootste Peper van New Mexico (bij ons motel! Kamermeisje:Make picture of you and wife Ja? vandaar!!)

verlaten te hebben gaan we naar Silver City om morgen de Cliff Dwellings te bezoeken. Onderweg eindelijk de echte cowboy

en cattle

voor de camera. We komen langs het Rock City State Park en brengen een groot deel van de dag door tussen levensgrote rotsen en prachtige vergezichten.

Het lijkt een beetje op Arches bij Moab, maar dan niet zo rood en zonder bogen.

Het is warm en we zetten onze stoeltjes weer op een heerlijke plek. Tegen de immens grote rotsen met het vergezicht op de woestijn en de bergen in de verte. Onze stoeltjes hebben al op veel bijzondere plekken gestaan en dit is er weer één.

We lezen en picknicken met sardines in tomatensaus, crackers en cola light. Beter kan niet.

In Silver City hebben we een kamer voor 2 nachten in The Drifter. Foutje, geen internet. Volgens de 100-jarige uitbaatster moeten we inloggen op Copper 1, wat nou toevallig het motel aan de overkant is! Ja Ja. Meeliften op een ander dus. Weinig bloggen. Het signaal is veel te zwak, We proberen het later na het eten.

Dat eten doen we aan de overkant in The Red Barn Steakhouse. Een populaire tent voor rednecks. Dat betekent, dat hier alleen maar Amerikanen komen. Het zit er stampvol, als we om 7 uur aankomen en we kunnen in de bar eerst wat drinken, terwijl we op onze tafel wachten.

Zowel de bar als het restaurant zijn een feest. Wat zijn Amerikanen leuk. Altijd zichzelf: cowboys, dikkerds, gezinnen, alles door elkaar. Zonde, dat we dat niet kunnen filmen. We zijn de enige buitenlanders en iedereen is zo vriendelijk tegen ons. We eten overigens een tricky maaltijd: kalfslever (ons favoriete gerecht in Nederland en goed te verpesten) met gebakken uien en de rest. Omdat ze hier alles in het diepe vet gooien ????? Het was heerlijk. Goed gebakken, echt smullen. Prima tent. Gaan we morgen weer heen.

Of ik dit verhaal vanavond wegkrijg op dat minisignaal merken jullie vanzelf, anders tot gauw.

mal + petra Hofstede

Dat was nou net Mals lievelingsgerecht. Daar moeten we dus gauw naar toe. Maar ik moet nog even werken, misschien weet ik volgende week meer.