vandewoerd.reismee.nl

31 december/1 januari

31 december 2011.

We nemen afscheid van ons 'Bounty-strandje'

en verlaten Key Colony Beach. Om 10 uur komt de schoonmaakcrew om de mensen, die na ons huren, een spic en span huis te bezorgen.

Nog even een paar foto's en we zijn weg.

Het is weer behoorlijk heet. Rond de 30 graden C. en de weg richting Miami, die we al een aantal keren gereden hebben, is saai. Gelukkig heeft onze jeep grand cherokee een goeie airco en de eerste Starbucks na 100 kilometer is voor ons. Even een dubbel shot cappuccino en voor de mannen natuurlijk dubbele espresso's.

Daarna richting Fort Lauderdale, een flinkestad, noord van Miami. Hier weer boven ligt het rustige Lauderdale bij the Sea, waar we twee blocks van het strand een huis gehuurd hebben voor 8 dagen. We bellen Bill Bushwaller, een echte Amerikaan in een nog echtere Amerikaanse pick up, voor de sleutels en hij geeft ons the grand tour door het huis.

Een heel ruim hoekappartement op de begane grond, met twee giga slaapkamers en een woonkamer met grote banken, twee terrassen buiten (met heel veel stoelen! Geen idee waarom) en het zwembad, drie stappen om de hoek.

Natuurlijk in iedere kamer het onmisbare grote flatscreen. We gaan op champagne uit voor vanavond en vullen de koelkast weer met happen en dranken voor de komende dagen.

Met de auto naar het strand is geen optie. Er is geen parkeerplek, maar het is vanuit het huis een loopje van een paar minuten. Met onze rugzakligstoeltjes goed te doen en Nico en ik hebben Henny al zover dat hij ons aan het eind van onze strandsessie (wij zijn tenslotte de strand- fanatiekelingen) komt ophalen met de auto.

Als het 6 uur is sms'en we de jongens. Het is thuis dan inmiddels 2012.

Wij hebben nog 6 uur te gaan. Even voor twaalven lopen we naar het strand waar we in het donker op uur U de kurken horen knallen. We waren daar dus niet alleen. Vuurwerk bij de pier luidt ook hier het nieuwe jaar in

en onze eigen champagne bewaren we voor een andere keer. We zijn doodmoe en duiken om half één ons bed in.

1 januari.

Ontspannen aan het verwarmde zwembad (wat een luxe, alle drie het water in dus!) deze eerste dag van 2012 doorgebracht.

We spotten een enorme vette hagedis met een krul in zijn staart!

Die krokodillen komen later nog. De temperatuur loopt weer op tot minstens 27 graden. Morgen het immense strand onveilig maken.

liesbeth.berkhout@hetnet.nl

Van harte een mooi, gezond en voorspoedig 2012 gewenst. Uit jullie reisverslag blijkt wel dat jullie je helemaal hebben ondergedompeld in het "zwitserlevengevoel". En dat in Amerika!!!!!!!!
Veel plezier nog. Een hartelijke groet van Liesbeth en Hans

At en Barry v/d Woerd

Hallo Netty en Henny, sorry voor onze late reactie.Maar ons internet is helemaal van slag en nu hebben we af en toe even aansluiting. Dus we staan heel wat verhalen achter maar dan hebben we nog wat te goed. We begrijpen dat jullie het goed naar je zin hebben.Prachtige fotos ook.Verder nog een hele prettige reis en veel mooi weer.Groetjes en veel knuffels aan allemaal.Tot horen/ziens At en Barry.