vandewoerd.reismee.nl

29 december.

29 december.

Speciaal voor Frank....

Bij het lezen van alle rechtse en linkse weekbladen, die van het vliegveld meegekomen zijn, stuiten we vandaag op een foto in Vrij Nederland, waarop onze Mattijs staat (bij de première van Ghost Track, van o.a. zijn vriendin Heather in Amsterdam). Frank, herken je het vest? Je hebt het Mattijs in San Francisco overgedaan, in, ik denk, 1995. Je ziet, het leeft nog steeds.

Vandaag ging de boot van de buurman dan eindelijk te water. De hele week was hij aan het poetsen en wij hadden de moed al op gegeven, maar ja, daar ging de lift naar beneden en werd er gevaren. (Alle boten hangen hier in een lift. We zijn er nog steeds niet achter waarom.) Wij dachten op visvangst, maar Dina, zo heet de buurvrouw, vertelde me net, dat ze naar zo'n leuke haven gevaren zijn met happy hour drinks (tweede gratis dus) en heel goedkope buffelo wings. Moet haast wel, als je 150 gallons (= ongeveer 550 liter) per keer tankt met die twee 50 pk motoren achterop.

Wij zaten ondertussen rustig op ons eigen strandje.

Op de Keys zijn weinig echte stranden. Het Bahia Honda State Park, hier een kwartiertje vandaan, heeft eigenlijk het enige natuurlijke strand. Alle stranden hier op Colony Key zien er erg opgespoten uit en zijn allemaal privé, horend bij de hotels en motels aan het water. Bij ons huis hoort een gastenpasje voor de Cabana club, met zwembad, ligbedden en een hutje- mutje strand, waar we bij de eerste bezichtiging niet vrolijk van werden. Bij toeval kwamen we aan het eind van onze straat in een palmen-parkje terecht, waar de mensen hun hondjes uitlaten. (Mét gratis poepzakjes automaat!) Dit parkje grenst aan een hagelwit Bahama-achtig strandje, waar niemand komt. We hebben geen idee waarom niet. Het lag dus duidelijk op ons te wachten en we hebben er tot nu toe dankbaar gebruik van gemaakt.

Er staat een kapitaal landhuis naast het park en daar werd vandaag een enorme palmboom ingetakeld. Omdat we weinig meemaken, was dat een happening van de eerste orde!

Morgen is onze laatste dag hier. Zaterdag verkassen we naar Fort Lauderdale-by-the-Sea. Een heel andere omgeving. Daar zijn we tot 8 januari en als Nico dan weer naar huis is, gaan wij van oost naar west Amerika door, om bij Frank in San Francisco de boel nog even op stelten te zetten. Frank, nu al zin in je befaamde screw-driver, maar een ‘steeltje' is ook goed hoor. Geen begroeting van Black bij de deur.....zal wel gek zijn.

Hai Marja, dank voor je reactie, alvast gefeliciteerd voor zaterdag.

Karel en Thea: leuk, dat jullie ons gevonden hebben! Doe tante Marie de groeten. Zeg haar, dat we eind februari weer thuis zijn en niet wachten tot ze jarig is (jeetje...90!) maar eerder langs komen!

arno, an, luc en maud

Onder de palmboom genieten vh uitzicht, het leven is zo slecht niet (en als je terugkomt schijnt ie hier ook weer) :-))

AN, ARNO, LUC & MAUD

lieve buren,

wij tellen hier in olanda inmiddels af naar het nieuwe jaar, nog een 2 uurtjes.

vanuit Rdam de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar: een mooi en bovenal gezond 2012!!

liefs